looloosworld

looloosworld

петак, 13. јун 2014.

Dosada



ja

Pre par dana, ova slatka sličica mi je iskočila na Pinterest fidu... Prvo što mi je palo na pamet - Oh, vidi mene! Znate (u stvari, najverovatnije ne znate), pande su mi omiljene životinjice zbog....razloga. Slatke su, jedinstvene, i retke - baš kao i ja (...) ( neprijatna dramaska pauza). Mmmda... da nastavimo. Pande su jako drage - i zato ih volim!!! Ali ova na slici izgleda malo smoreno, zar ne? (još jedna sličnost sa mnom...ok, prestajem) (ovih dana se osećam isto, pa zato ovoliko insistiram da ličimo). U svakom slučaju, poenta je u sledećem - ja ne volim da mi bude dosadno. Sa druge strane, svi imamo one dane, kada je prevrtanje po krevetu, otrprilike, sve što radimo. Šta činiti kada nas dosada "sastavi"? Nešto, bilo šta. Npr. pišite-čitajte-mislite o nečemu što volite, recimo, o pandama. Jednostavno je - kada vas dosada pogodi, uzvratite joj! Sopstvenog  zdravlja i sreće, radi. Radi motivacije i inspiracije. Radi vašeg ličnog razvoja. 

Tako ja pronadjoh ovaj interesantan članak o pandama, koji je objavljen 11 maja, 1987.(godina mog rođenja) u NjujorkTajmsu, autora - Sam Howe Verhovek-a)

"Zašto su pande tako slatke?
---Od kada je kineska vlada počela da šalje ove ugrožene životinje u misije "dobre volje", čitav svet je poludeo za njima. Ako pitate ljude u zoo vrtu ovo pitanje, reći će vam da je reč o njihovim očima, drugi će reći da je u pitanju to što su crno-bele. Ali ako pitate neuronaučnika, kao što je Dr. Edgar E. Coons, on će vam reći da su pande najobožavanije životinje na svetu iz prostog razloga: jer pokreću u nama gotovo savršenu kombinaciju tzv. "hedonističkih mehanizama" - okidače za 'Oh" i "Ah" reakcije.

Njihove velike oči u crnim krugovima, okrugle glave, prćaste njuške, i prevrtanje poput male dece - dakle, dojam koje pande ostavljaju na ljude, su prema tvrdnjama doktora Coons-a, dokazano urođeni "oslobodioci" roditeljskih instikata kod ljudi. 

Oči pande samo izgledaju velike, zapravo ih takvim čine crne fleke u čijem središtu se nalaze.

Kao i kod bebe, koje smatramo slatkim, i glava pande je veća u odnosu na njeno telo. Poređenja radi - male glave, sa velikim telom su neprivlačne, kao što je npr. slučaj kod pacova.

Na kraju, ljudsku pažnju privlače životinje koje, iako retko, ipak ulažu napor da se pridignu - stanu na dve noge, kao što su medvedi ili pingivini - prema mišljenju drugog stručnjaka, profesora na Univerzitetu u Vinskonsinu, doktora Yi-Fu Tuan-a. On smatra da je razlog tome činjenica da ljude ovakvo ponašanje životinja podseća na jedan od najlepših prizora u životu - kada beba prohoda..."

Na pitanje: Zašto vole pande? - ljudi, najčešće odgovaraju: "Jednostavno ih volim", "Mnogo su slatke i smešno se kreću", "Tako su mazne, jako mazne", "One su kao znak humanosti". Jednom dečaku, ipak, kao da su pokvareni hedonistički mehanizmi, jer je vidno nezadovoljan obraćajući se majci, prokomentarisao: "Samo pande, pande, pande...Zar ovde nema ništa drugo da se vidi?..."

istina

I za kraj, kao višnjica na torti, evo link za jedan veoma interesantan sajt, još interesantnijeg naziva - BoredPanda/Smorena panda - http://www.boredpanda.com/ , koji savršeno kombinuje sve što sam spomenula, od pandi, preko dosade, do edukacije, oplemenjivanja i ličnog napretka.

I tako...ljudi. Slobodno komentarišite. Kritikujte i pohvalite. 

LooLoo vas pozdravlja. BajBaj :*


Нема коментара:

Постави коментар